reklama

Stretnutie s krajanmi (Paríž, časť dvanásta)

Určite každý človek v zahraničí privíta, keď ďaľeko od domova počuje dialóg v rodnej reči, vidí autoznačku z vlasti, vidí v novínách zmienku o rodnej hrude a podobne.  Vytvára to dojem že nie je sám, taký pocit spolunáležitosti. Aj my sme sa vždy tešili...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Aj v Paríži sme si tipovali, kedy stretneme prvých slovákov. A "pošťastilo" sa. Asi na tretí deň sme začuli v metre našu reč neďaleko od nás, a chvíľu sme sa započúvali do dosť hlasného hovoru troch mladíkov mierne mladších odo mňa. 

"Ty si bol včera tiež taký ku...sky naje...ný ako ja? "

"Ku..a , ja si do p....i ani nepamätám ako sme došli na hotel, po p...i akcia..."

„No, a čo k...a, dnes čo ideme chlastať?"

„Však skočíme k arabovi a niečo lacné nakúpime."

V tejto téme chvíľu pokračovali, a potom prešli na inú:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Neviem ako vy, k...a, ale ja by som poj...al snáď čokoľvek, čo sa hýbe a má p..u"

„No, aj ja, a stále nič je...eľné som nestretol..."

„Poobzeráme sa po nejakej schopnej?"

Tu sa chlapci začali obzerať a zastavil sa im zrak na mne a priateľke - teda hlavne na priateľke.

„Nooo, dobrá... Čo myslíš, dala by?"

...priateľka zrejme tiež počúvala, a bola asi extrémne rada že som s ňou. A chlapci pokračovali v romantickom hovore.

„ááále určite by dala, a keby aj nie, tak ti ju podržíme...".

„hehe, však hej do p..i, ale má veľkého bodygárda a vyzerá že by som s ním mal problém..."

„Však my by sme sa postarali o Kostilama,a ty máš zatiaľ čas, nie?" Našťastie sme už vystupovali, a zvyšok poučného intelektuálneho skvostu mi ušiel... Ale bol dobrým základom na premýšľanie na tému - prečo si vždy každý v zahraničí myslí, že mu nikto nerozumie a môže rozprávať čo chce na plné hrdlo? Odvtedy sa na počutie slovenčiny v zahraničí dopredu netešíme - radšej sa necháme pozitívne prekvapiť...

Peter Šiška

Peter Šiška

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Som dlhoročný IT manažér a kouč, ale zaoberám sa meditáciami a duchovno-energetickou oblasťou intenzívne asi dvadsať rokov. A pretože som sprievodcom a pomáham ľuďom z ich bludných kruhov, v blogu budem písať skôr úvahy a zážitky z tohto súdka. Zoznam autorových rubrík:  PostrehyCestaCestovanieZáujmySebakritikaHudbaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu