reklama

Do USA bez víz + podobné hoaxy a sladké rečičky...

Neodolal som tomuto perfektnmu nadpisu, a keďže som sa na tto tmu zamľal už dvnejie, tak o tom niečo napem... Ako vieme a niektor aj pociťujeme, Slovensko m s USA vzov styk. Množia sa falon sprvy o tom že vzov povinnosť bude zruen, o skobnej dobe 3,5 roka od vstupu do EU, supertajnch rokovaniach, tak som si dal t nmahu dozvedieť sa, kedy to bude a za akch okolnost. Člnok ale nebude len o tom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

 Zákon v USA to hovorí celkom jasne – vízová povinnosť krajiny bude predmetom posúdenia a zrušenia, keď poklesne počet odmietnutých žiadostí o víza pod 3 % celkovo podaných. Čo z toho vyplýva? Ambasáda posudzuje žiadosti o víza z viacerých aspektov – najdôležitejsie sú - majetková naviazanosť na SR a pravdepodobnosť že žiadateľ v USA ilegálne zostane a bude tam ilegálne pracovať. Kto sa chce do USA dostať? Predovšetkým študenti, prípadne absolventi vysokej školy, ktorí sa zúčasnili programu Work and Travel počas štúdia. Keďže ich platové možnosti sú v SR v horizonte 200 000/rok a z toho úspory maximálne 30 - 50 000, nie je to perspektíva, čo by príliš lákala. Ak oproti tomu majú skúsenosť, že v USA si bez problémov za pol roka až rok pri uskromnení pri práci načierno odložia 3 – 5 krát toľko, je situácia jasná – odmietnutých žiadostí ľudí bez naviazanosti na SR, bez pracovného pomeru, ktorí chcú ísť do USA „cestovať“ bude vždy viac ako 3 %. Záver: Reálna možnosť bezvízového styku zostáva v rovine fantázií a falošných správ, Väčšina žiadateľov chce víza na to aby si v Amerike zarobila, a USA im ich dajú až potom, keď dokážu že ich na tento účel nepotrebujú. Samozrejme sa to zmení, keď Slovensko bude tak silné, že nástupný plat absolventa bude na úrovni amerického ošetrovateľa prasiat, ale to ešte bude trvať dlho... Zdá sa Vám tento prístup divný? Mne sa zdal, ale len dovtedy, kým som si nedal dokopy zdanlivo nesúvislé. Skúsili ste v banke žiadať o úver? Keď som sa presťahoval do ČR, potreboval som do prenajatého bytu kúpiť zariadenie. Skúsil som požiadať hneď po skúšobnej dobe o kontokorentný úver. Mám plat vysoký aj na české pomery, preto som potreboval chvíľkový medziúver, na čo je kontokorentný úver ideálny. Banka sa hrdí tým že dáva úver hneď po 3 mesiacoch od založenia účtu, tak prečo nie. Po preskúmaní žiadosti bankou som sa dozvedel fakt, že by mi dali úver, keby som namíňal všetky peniaze čo dostávam na výplatu, ale keďže míňam, neposkytnú mi kontokorentný úver ani do výšky polovice platu. Takže záver? Dostanete od nás úver, až keď ho nebudete potrebovať. Do dokonalosti tento systém uviedla jedna slovenská banka, za ktorou idú všetci najvyberanejší, ktorá kamarátovi ešte na Slovensku poskytla kontokorentný úver 30 000, ale akonáhle z neho čerpal – dovolil si kúpiť počítač, naivka...:-))) - prehodnotili úver, a napísali že po prehodnotení má nárok na 5000, a teda má zvyšok zaplatiť, pretože má na účte -25 000 z ktorých mu idú sankčné úroky 25 %. Veľmi ho to potešilo, a už má účet v inej banke – tak extrémne najlepší, aby za nimi išiel sa zrejme necítil. Záver? Dáme vám možnosť čerpať úver, ale iba do chvíľe, kedy ho využijete...   A záver tohoto všetkého tlachania? Všetci sú rovnakí, a sladké rečičky sú len sladkými rečičkami. Radšej si všetko overím, aby som nešľapol dvakrát do toho istého..., teda rieky...  Hunter.

Peter Šiška

Peter Šiška

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Som dlhoročný IT manažér a kouč, ale zaoberám sa meditáciami a duchovno-energetickou oblasťou intenzívne asi dvadsať rokov. A pretože som sprievodcom a pomáham ľuďom z ich bludných kruhov, v blogu budem písať skôr úvahy a zážitky z tohto súdka. Zoznam autorových rubrík:  PostrehyCestaCestovanieZáujmySebakritikaHudbaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu