reklama

Čestný blbec - horší ako svoj úhlavný nepriateľ...

Som človek, ktor keď njde peňaženku okamžite ptra po jej majiteľovi, ktor je schopn predavačku - ktor ho viackrt omekla - upozorniť, že mu načtovala o pr korn menej ako mala. Kedysi som na pohovoroch v personlnych agentrach uvdzal ako svoju dobr vlastnosť čestnosť, zmysel pre spravodlivosť atď. V poslednej dobe si svoju absoltnu čestnosť uvdzam aj ako svoje negatvum. Toto je jeden z prbehov, ktor ma k tomu doviedli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Bol krásny deň, Veľká noc, a my sme sa s priateľkou chystali autom navštíviť jej mamu. Nastúpili sme do auta a začal som cúvať z parkovacieho miesta. Neviem už čo sa stalo, zrejme sa mi pošmykla noha na plyne, ale výsledok bol taký, že auto poskočilo asi o meter viac ako som plánoval, a ľahko ťuklo gumenou časťou nárazníku do zadného blatníku Fiatu Punto parkujúceho na druhej strane cesty. Vystúpil som, a pozrel som škody – u mňa nič, na červenom Fiate preliačina asi tri milimetre hlboká, veľká asi 3 x 8 cm – nič čo by sa nedalo urobiť vložením ruky zvnútra a preliačením nazad. O sile nárazu hovorí aj fakt, že sa mu ani nezapol alarm. Jediný problém bol kamienok, ktorý som mal asi na časti nárazníku – ten v strede preliačiny vyrýpol kúsok laku – 1 x 3 mm – lak sa nezlúpol celý po kov, predpoklad opravy voskom štandardnej červenej farby. Celkový náklad na opravu do 200 Sk, aj s tým že preliačinku dá nazad autorizovaný servis... Ako správny čestný muž čakal som približne 10 minút, či sa majiteľ neobjaví. Keďže sa neobjavil (samozrejme, keď mu ani nehúkal alarm :-)). napísal som mu odkaz, pripojil svoje telefónne číslo s dovetkom, že na nákladoch na prípadný vosk, alebo opravu sa dohodneme. O hodinu mi zvoní telefón, a pán – nazvime si ho “Ťuk” mi hovorí že je pri aute, a nech dôjdem za ním. Tak som naštartoval, a prišiel. Dozvedel som sa že auto je v leasingu a on sa po telefonáte do leasingovky - čo má robiť v prípade “búračky” – dozvedel, že všetko musí hlásiť polícii a spísať zápisnicu a dač to oficiálne opraviť. Po príchode policajtov a ich začudovaní, prečo ich pán Ťuk s takouto hlúposťou do 100 Sk zaťažuje a jeho ubezpečení, že má jasné pokyny z leasingovky že to má hlásiť povedali že tak v poriadku, že spíšu zápisnicu. Keďže vinník bol známy, dali mi fúkať a začali vypisovať pokutový blok na 2000 Sk. Spýtal som sa, či to myslia vážne – na škodu o ktorej oni sami tvrdia že je do 100 Sk, mi dávať pokutu 2000Sk? Dostalo sa mi vysvetlenia, že to je štandardný postup ktorý - keď je vinník nehody známy – musia dodržať. Tak si hovorím, v poriadku, 2500 Sk sa ešte dá zvládnuť. Pán Ťuk mi na toto hovorí, že nechce peniaze, že ho mrzí že som musle platiť pokutu, atď, atď a že keby náhodou niečo bolo treba navyše platiť, že mi zavolá.  O pár mesiacov som si - keďže som pracoval v poisťovni – pozrel ako vyzerá stav poistnej udalosti, ktorá sa mala platiť z mojej zákonnej poistky. Dozvedel som sa, že pán Ťuk – teda firma pána Ťuka (autoservis) si zaúčtoval za opravu približne 13000 Sk – slovom trinásť tisíc korún. To je skvelý výsledok - prihliadnuc na obsah hlásenia z polície, kde bol rozsah škody popísaný do podrobností a ktorého sa zrejme likvidátor mal pridŕžať. Najmä za znalosti faktu, že kompletné prelakovanie fiatu Punto normálnou farbou stojí cca 8000 Sk. Tak si hovorím, odvolať sa už asi nemôžem - ak je škoda uzavretá, a vykašlem sa na to, nech sa pán Ťuk kľudne aj zadrhne s tými peniazmi, keď má na takéto veci žalúdok. Zanadával som si, a pustil to z hlavy.  O tri mesiace mi prišiel z poisťovne pozdrav – boli ste zaradený do malus skupiny – mali ste zavinenú poistnú udalosť – budeme vám účtovať o 500 Sk mesačne viac za poistku.    Záver? Určitá miera čestnosti je dobrá vec, ale všetkého veľa škodí – mňa to doteraz stálo stálo na poistnom a pokute cca 5000 Sk, čo je podľa mňa dosť na to, aby sa zo mňa stal človek čestný - iba odtál - potál. Keďže ja sa zmením len veľmi ťažko, tak sa poučte aspoň Vy – ak to ide – poučiť sa na cudzej hlúposti... V každom prípade to budete potrebovať, tvorov druhu Homo vychcálkus je na svete stále viac a viac. Ale možno mu krivdím, a to auto naozaj bolo natoľko zdemolované, že tá oprava bola potrebná...:-)))    Hunter.

Peter Šiška

Peter Šiška

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Som dlhoročný IT manažér a kouč, ale zaoberám sa meditáciami a duchovno-energetickou oblasťou intenzívne asi dvadsať rokov. A pretože som sprievodcom a pomáham ľuďom z ich bludných kruhov, v blogu budem písať skôr úvahy a zážitky z tohto súdka. Zoznam autorových rubrík:  PostrehyCestaCestovanieZáujmySebakritikaHudbaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu